Sunday, September 27, 2009

Screencast med Jonas Söderström!

Såg på twitter följande: Tweet och blev givetvis nyfiken och klickade mig in på presentationen som låg på Slideshare. Jag känner Jonas sen tidigare och han är i min mening en utav de skarpaste webb-strateger Sverige har att erbjuda just för hans sätt att se hur webb:n och IRL samspelar så inse min irritation när jag förstått att jag har missat hans föredrag :-(

Presentationen gick under namnet: "10 saker som är viktigare än navigationen på din sajt". Jag är ju igentligen inte en webb människa men efter att ha prata en del med Jonas i andra sammanhang så vet jag att han är väldigt skarp och det här kan vara riktigt intressant. I alla fall jag klickar igenom hans slides (220 st, förihelvetedenhärslideinflationenmåsteslutanångång;-) så blev jag ännu mer upprörd över att jag hade missat hans presentation att jag drog iväg ett mail till honom med fråga "Snälla, kan jag få göra en Screencast med dig och din presentation"! Jonas var super schysst och ställde upp. Nedan kan du ses resultatet.

Min behållning från den här presentationen är nog inte att den berättade så mycket "nytt" men gav mig många väldigt bra exempel från verkligeheten och en hel del pedagogisk amunition i hur man kan förklar för folk som inte är i bransch hur man bör göra och varför




Jonas Slideshare om du vill klicka med till videon ;-)

No comments: