Wednesday, September 16, 2009

Coolaste projekt jag har varit med om...

@Cfuglesang får åka upp till rymden igen och jag får vara med och låna en kabel över Atlanten för att återsända NASA-TV åt Rymdstyrelsen och Rymdkanalen.se

Nu är Rymdresan över Christer är tillbaka till jorden och livekopplingen till NASA nedstängd men så här fungerade det.
Coolaste projektet ever!
Inse hur coolt det var att sitta på Waynes coffe Kungsgatan med Net-booken på mobilt 3G och klicka på knappen "Start stream" men hela den här kopplingen på plats. Det var nog ett utav mina häftigaste teknik ögonblick någonsin. För er som har åkt karuselen "Insane" på Gröna lund kan relatera. Det var som att just ha åkt den när jag såg att hela kedjan funkande! Kolla 1:30 in i det här klippet så fattar ni som inte har åkt Insane vad jag menar. :-)

Så här såg det ut på Rymdkanalen.se/live


Men det var ju inte bara guld och gröna skogar. Live chattar som man kör 24/7 i nästan 3 veckor kommer med ett pris. Men mer om det i framtiden

No comments: