Tuesday, March 31, 2009

Min Mogulus kanal

1 comment:

Karl Anka said...

Skoj att se att fler svenskar är lite på och sänder web tv. Jag sänder också men mer på skoj då, sänder på justin.tv, livestream, blogtv, maketv och veetle.com . Har gjort det ett par år och kör med camtwist samt fmle vilket funkar bra.

Wirecast är mindre tungdrivet än camtwist och det är ett mycket bra program tycker jag men prisskillnaden gratis mot ca. 4000 spänn blir lite svårt att motivera när man bara leker som jag gör men sugen blir man.

Har testat att sända på veetle.com med windows versionen av wirecast och det flyter på fint.

Kan föresten varmt rekommendera veetle som så vitt jag vet erbjuder bäst video samt störst ruta för tittarna. Nackdelen är att det ofta hamnar i hastigheter över 1000 kbps som en del kanske inte klarar och att det i nu läget inte funkar med mac.
Men detta verkar vara tillfälligt och man meckar tydligen med det, jag har sänt med mac där förr med camtwist, quicktime broadcaster samt VLC. Det finns heller inte möjlighet att lagra sändningarna där.

Jag kör med ett black magic intensity pro kort samt en panasonic hdmi kamera och web kameror förstås. Brukar sända musik och när jag själv lirar in musik i Logic.

Göran Diffner