Tuesday, March 31, 2009

Ett kul litet dokumentations jobb!

Fick ett (tycker jag) väldigt skojigt dokumenations jobb av Miami och Mathias Wiberg som gick ut på att filma och plåta ett gäng väskor som var ute på turne i Stockholm under en dag för att sedan levereras på ett gäng redaktioner som ett mini-event runt en release. Det som var lite extra kul var att jag tog alla stillbilderna med min (lånade) N96:a och skickade dem rakt till så att gänget i Göteborg, som direkt kunde ge mig feedback på bilderna jag tog. Dessutom så vann vi en massa tid, då de kunde började jobba med materialet allt eftersom jag skickade upp det. Givetvis tog filmen lite mer tid, men allt var levererat och klart samma kväll, så att avsändare kunde gå ut med ett kompletterande utskick redan följande morgonen.


THE BAGS from Miami on Vimeo.
(jag filmade och slängde ihop det sedan gjorde och la Mathias Wiberg på Miami musiken)

No comments: