Sunday, January 11, 2009

Sällan jag bloggar om andra!

Det är väldigt sällan som jag bloggar om något jag sett andra göra. Men idag blev jag så glatt överaskad att jag känner mig manad.
Bara för att testa hur det funkar så slängde jag in Google Friend connect här på min lilla lekstuga. Blev jätte glad när jag fick fyra kompisar som "connectade". Så kollade jag in igen idag på min blogg efter att inte ha varit där på hela jul-ledigheten och insåg till min förtjusning att jag fått ytterligare en kompis, och att det var någon som jag inte kände sedan tidigare.

Ska erkänna att jag ser min blogg som ett publiceringsverktyg för att nå de närmast sörjande ;-) Så ni kan förstå min förtjusning när en ny person kom in och "connectade". Inse att min nyfikenhet tände till. Så in och kolla i profilen vem "Ulf" är och den vägen ramlade jag in på Per Axboms blogg som "Ulf" också connectat med. Hos Per så fångades min uppmärksamhet av den här mindmappen som Per hade gjort för en presentation i november Jag tycker mindmappen är väldigt inspirerande att titta på och att fundera runt så därför gör jag den här postingen. Tack till "Ulf" för att du lede mig in till postningen och Cred till Per för en väldigt bra postning om morgondagens webbtrender.

No comments: