Thursday, December 18, 2008

JMW Talkshow och jag fick en nominering!

Henrik Ahlen och IVAG har instiftat ett pris för: Årets smartaste webb-tv

JMW Talkshow och jag blev nominerade i kategorin "Företag". Vi vann inte :-( Det gjorde å andra sidan IKEA TV och Jaycut. Men jag är väldigt stolt ändå, jag och JMW fick stryk tillsammans med Ving och Hans Andersson group

Lite svårt att köpa att mina ryggsäcksproduktioner bedöms tillsammans med Ikea och Ving som förmodligen bränt en spänn eller 2 på sina produktioner.
Jag är himla glad å Jaycuts vägna att dom tillsammans med Ikea vann, that's some good shit :-)

Senaste avsnittet av JMW Talkshow är om JMWs egna Flipp och Flopp 2008 lista. Kolla listorna, då blir talkshowen klart mycket skojigare ;-)

Men det här är faktiskt en utav de absolut bästa Talkshow avsnitten som jag har varit med och producerat. Det är 2 saker som får mig att säga det.

1. Det finns en klar koppling mellan videon och de separat bloggpostern. Videon jobbar som ett komplement till texten och skapar en spänning mellan de två.

2. Det är ett väldigt subjektivt ämne. Innehållet uppmuntrar till diskussion. Både i studion (konferensrummet) och i chatten. Å mellan chatten och studion. :-) En annan faktor som jag tror spelar in är att nu har vi kört 6 ggr och Mellstrand och Brit börjar bli vana och slapnar av mer framför kameran. Och det är just det som jag tror är den viktigaste faktorn för att det ska bli en bra sänding. Att de som är i bild är bekvämma med att vara framför kameran och att de känner sig trygga med det de gör. Då kan de lägga fokusen på att diskutera och då blir innehållet bättre osv. :-))

No comments: