Sunday, November 23, 2008

Har ju en svår väskfetisch!

Jag har en mycket svår väskfetisch, men den har tagit sig formen av ett mycket nischat missbruk. Framför gäller det arbetsväskor så nu har jag gått "All out" och beställt en alla moders case.

En Pelican Case 1630 jag kan knappt bärga mig tills den kommer. Leverans tiden håller på att ta livet av mig, 3 veckor WTF.

Men det jag gillar med just den här väskan är att jag kan låsa den, stryktålig, välvadderad, vattentätt och checka in den på flyget, utan att vara övertygad om att de kommer att kvadda innehållet totalt, risk management liksom. Den har dessutom en "hightech look" faktor som är helt genom taket ;-)

Men har man dyra känsliga saker som man reser med så kan jag verkligen rekommendera Pelican cases. Jag har redan en mindre modell som heter 1610 till mitt undervattens videohus och det har överlevt nästan 2 år av fram och tillbaka i sydost asien på allt från lokalbussar, dykbåtar och Vitnamesiska tulltjänstemän. Så vi pratar "Good shit" liskom!

De här större väskorna är lite jobbiga att få tag på men med lite god vilja från Scandinavianphoto så kunde de göra en specialbeställning.

Respect från mig till Pelican Cases och Scandinavianphoto.


UPPDATERING:
Fick min låda idag! Typ 2 veckor innan utsatt leveransdatum. Å Shit va den är stor ska göra en liten film imorgon. För storlek referens liksom :-)

4 comments:

Gyld said...

Ja gillar man teknik så gillar man häftiga väskor också. Har precis som dig några väskor av detta underbara märke, och kan verkligen rekommendera dom ifall man vill ha väskor som håller och som skyddar innehållet.
Kan i vissa lägen anses ha en lite högre prislapp, men då har ni inte sett gummans väskkonto! ;)

/Gyld

Anonymous said...

Är det det här som är det nya "modebloggandet"? ;-)

En annan typ av väskor och accessoarer. =)

Björn Falkevik said...

LOL Yup! Modeblogg för en väldigt nischad grupp människor :-)

Anonymous said...

Utmärkt Björn! Den där hade aldrig gått in under sängen, dock! :-)