Thursday, October 2, 2008

Smygpremiär på JMW Talkshow!

Nu har första sändning av JMW Talkshow varit och jag är jätte sur på mig själv att jag inte flickr:ade något eller gjorde en "bakom kulliserna". Men "de" som bestämmer verkar nöjda, så jag får en ny chans om 2 veckor.

Jag är jätte nöjd, lite teknik krångel till trots. Formatet är i sig väldigt enkelt. Ett live sänt samtal mellan Björn Mellstrand (JMW), Brit Stakston (JMW) och PM Nilsson (Newsmill).
Samtalet handlade bland annat om vad som har hänt under den månad som Newsmill har varit igång och vilka "Inflight corrections" de har gjort under tiden.
Ambitionen är att bygga en återkommande företagsvideoblogg som använder diskussions formatet och möjliggör interaktion mellan tittarna och de som sitter i "Studion". Förutsättningarna är att till en hanterbar kostnad (både internt och extern) kunna ta upp frågor och fenomen som berör avsändarens kunder och intressenter. Samtidigt som man bygger ett kunskaps arkiv som uppmuntrar till en långsiktig diskussion och närvaro.

Nu var den här sändningen ett första test av formatet. Mer info kommer.



Den högupplösta brandade versionen kommer upp på blip.tv imorgon sedan kommer den att publiceras hos JMW tillsammans med en bloggpost om diskussionen

Uppdatering! Nu är den bandade högupplösta versioen av programet upp på nätet. Gå till jmw.se för att läsa Björns Mellstrands postbloggpost om sändningen.

No comments: